Tuesday, 16 June 2015

Ramadhan menjelang lagi

So ini lah air yg akan diminum 2x sehari..

Berbuka n bersahur

Bancuh x penuh cawan pun..hehe.

Satu sudu esp+performance drink 


Nk lebih sedap buh la ais sikit..

Nk cuba
Blh hubungi : 0189197095

Saturday, 26 April 2014

tiada masalah kesihatan?
tp nk terus menjaga kesihatan dengan lebih baik

3 vitamin ini digalakkan untuk di cuba

1) vitalea a.k.a multivitamin
ada 120 biji
lebih kurang tahan 4 bulan
kalau makan2 hari
* sgt baik bagi mereka yg mkn x ikut piramid makanan



2) b complex
ada 120 bj tahan 4bulan gak

khasiatnya:
~ Menukar makanan kepada tenaga

Membantu penghadaman
Membantu menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga, dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan

~ Melawan tekanan
memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia

* b for beauty



3) vitamin C
yang ni tahan 6 bulan baru abes klu makan hari2
ada 180 biji

~baik utk kulit
~selsema
~pembentukan kolagen asli dlm badan




~~~ harga mampu milik utk set asas ni
lgpun tahan lebihkurang suku tahun

memang berbaloi

~shaklee terbaik~

Friday, 11 April 2014

40 MINGGU NAN INDAH


set kehamilan trimester 1

*VITA-LEA- THE BEST MULTI-VITAMIN!!

elemen penting sel tubuh,pelengkap nutrisi ( A,D,E,C,ASID FOLIK,B1,B2,B3,B6,B12,B5,KALSIUM,FOSFORUS,IODIN,BIOTIN,,MAGNESIUM,COPPER&ZINK ) penambah tenaga segera,melambatkan proses penuaan.

*OSTEMATRIX-
menguatkan tulang,memperbaiki kekejangan & kebas,meringankan stress,memperbaiki hiperaktiviti perut & sakit GASTRIK

*B-COMPLEX-
menukar makanan kpd tenaga seterunya mengurangkan kelesuan,meredakan insomnia sakit kepala tekanan kemurungan,MENGGALAKKAN TUMBESARAN bayi kanak2, pembinaan DNA, baiki masalah kulit kepala rambut gugur,meningkatkan kualiti mata, lemah semangat,muntah2 mabuk darat/laut,migrain, redakan senggugut, cegah nafas berbau,meredakan alahan dan lain2

PANDUAN BUAT IBU HAMIL TRIMESTER PERTAMA
3BULAN PERTAMA KEHAMILAN

RAGAM IBU HAMIL YANG BESAR GANJARANNYA

SEBAB ITULAH DIKATAKAN SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU.



Monday, 13 January 2014

Anda rasa semakin teruk setelah mengambil produk Shaklee kami?

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan?

A:Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.




Q:Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan?

A:Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.

Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik?

A:Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

Q:Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan sintom yang sama semasa krisis penyembuhan?

A:Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.

Q:Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A:Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.



Q:Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:

  1. Tidak mengamalkannya setiap hari
  2. Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
  3. Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
  4. Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
  5. Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
  6. Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
  7. Mengalami masalah emosi

Tanda-tanda & Penyebab Krisis Pemulihan
Memahami Krisis Penyembuhan dan Petanda serta Simptom:

Krisis Penyembuhan Penerangan / Penyebab

Sakit kepala yang melampau Tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin

Demam, tidak cukup rehat Meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi
imunisasi badan
Cirit-birit, meningkatkan pergerakan
usus, najis berbau, air kencing berbau Petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar

Kembung perut Sistem penghadaman yang lemah

Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir Fungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat dan sistem pembersihan
Penghasilan lendir seperti selsema,
kahak Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda bagi menyahtoksin

Pendarahan Hidung Mungkin petanda bagi kekurangan darah

Rasa sakit pada otot dan sendi Badan berasid, toksin terkumpul dibahagian yang sakit

Peningkatan rasa sakit di sebahagian Mempercepatkan krisis penyembuhan
badan yang bermasalah

Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif Sistem saraf yang lemah

Kitaran haid yang tidak menentu, Hormon yang tidak seimbang / penyakit buasir
perubahan waktu kitaran haid, kegatalan
pada alat sulit, penghasilan lendiran yang
banyak

Lapar, Pening Tekanan darah rendah, anaemia

Loya, sembelit, tersedu Sistem hadaman yang lemah, masalah hati

Edema (membengkak) Masalah buah pinggang

Rujukan: Dr. Mary Ruth Swope, Columbia Unversity

Tuesday, 24 December 2013

Mereka Sudah,Anda Bila Lagi??

Assalaamualaikum....

Ada yang masih mencari produk kesihatan untuk diri sendiri atau untuk keluarga ataupun rakan-rakan??

Atau anda meragui keberkesanan produk Shaklee.

Mari baca testimoni mereka yang telah menggunakan produk Shaklee.














Ada yang perlu anda ragui lagi??

Jangan tunggu lagi.Order dan beli sekarang dengan kami.

Cepat hubungi kami  dan anda akan dapat harga yang mampu anda beli...

Sekian,Wassalam.






ilustrasi bagaimana OMEGA GUARD membantu anda untuk kurus


khasiat OMEGA GUARD yang pelbagai


disahkan HALAL 


hubungi: 018-9197095/012-5690491/010-2203105

Sunday, 22 December 2013

Bagusnya Omega Guard Untuk Bakal Ibu Atau Yang Sudah Menjadi Ibu

Assalamualaikum...

 [Omega guard minyak ikan terbaik]

--> Khas buat ibu2 atau bakal ibu yg prihatin.

Sebagai ibu, kita mesti nak yg terbaik utk ank kita kan..sbb anak itu anugerah Allah yg perlu dijaga sebaiknya...omega guard ni salah 1 cara utk kita memberikan yg terbaik utk mereka. Memang banyak manfaat omega guard ni..dari kite pregnant dah boleh consume.

Tak kan la kite tak nak ank kite bijak, pandai kan? Mesti kite happy kalau org puji ank kite bijak.. omega 3 yg ada dlm omega guard ni insyaAllah dpt membantu perkembangan otak anak kita.

Kalau ibu2 yg sedang pregnant pula, dpt 2 manfaat --> utk bayi (membantu perkembangan otak ) --> utk ibu (membantu untuk memecahkan kolestrol, so berat badan tak la naik mendadak..)

Bagi ibu yg menyusukan pun sama. Manfaat Omega 3 ni insyaAllah akn disalurkan kepada bayi melalui susu ibu. Kiranya anak dan ibu akn dapat manfaat.
 



Sekian,Wassalam.

PM kami segera untuk harga yang TERbaik!!!